Do boje s konkurencí v kategorii malé vozy vyslal Ford svůj model Fiesta už v roce 1976. Jedná se tak o nejdéle sloužící současný model osobního automobilu Ford prodávaný pod stejným názvem už více než 40 let. Práva na jméno Fiesta v té době vlastnila automobilka GM, která se jich ale zdarma vzdala ve prospěch Fordu. Po silnicích se díky tomu prohání už sedmá generace aut s tímto názvem.
Fiesta byla prvním pokusem Fordu o malé auto s nízkou spotřebou určené hlavně pro evropské trhy, kde byl už tehdy tento druh vozidel populární. Úsilí o vyvoj menšího a levnějšího vozu než byl tehdejší Escort vyústilo ve vznik kompaktního třídveřového hatchbacku s pohonem předních kol, který byl uveden na trh v roce 1976 jako první generace Fordu Fiesta. Vozidlo mělo ve světě takový úspěch, že se jej Ford pár let pokoušel prodávat i v severní Americe, kde těmhle typům vozidel v té době pšenka rozhodně nekvetla. První generace se vyráběla sedm let.
V roce 1983 poslal ford na trh generaci druhou. Vyráběla se dalších sedm let až do roku 1989. Oproti minulé generaci došlo v designu ke změně vzhledu přední části vozu (zadek zůstal beze změn) a interiéru. V druhé generaci se poprvé světu představila Fiesta s dieselovým motorem. Mezi malými vozy té doby šlo o ne úplně obvyklou věc. Modernější verzi motoru dostaly i klasické benzínové verze.
Zatímco o druhé generaci se říkalo, že přinesla pouze pár nepodstatných změn a nazývat ji další generací si snad ani nezasloužila, třetí generace už skutečně znamenala výrazný posun. V roce 1989 Ford představil Fiestu se zcela přepracovaným designem na nové, delší platformě. Fiesta se tedy celkově zvětšila a poprvé byla nabídnuta zákazníkům také v pětidveřové podobě. Ve třetí generaci se objevily dnes již zcela běžné vychytaávky jako centrální zamykání, airbag ridiče nebo elektrické stahování okýnek.
Fiesta třetí generace se vyráběla až do roku 1997, ale už o dva roky dříve v roce 1995 představil Ford světu čtvrtou generací tohoto modelu. Dva roky tak souběžně vyráběl dvě verze Fiesty, což není zcela běžný postup. Tento model dostal nové benzínové motory, zaoblený aerodynamický exteriér i nově upravený interiér. Facelift z roku 1999 přinesl hlavně designovou změnu přední části, která se po něm podobala většímu modelu Focus. Další zajímavostí této generace je fakt, že jde prakticky o stejný automobil jako Mazda 121. Ford byl v té době totiž významným akcionářem této japonské značky.
V roce 2002 se na trhy dostává už pátá generace modelu Fiesta, kterou Ford vyráběl dalších sedm let až do roku 2008. Do výbavy přibyl druhý airbag, systém ABS a spousta nové elektroniky. Exteriér si ponechal podobný „Focus“ design jako předchůdce. V této generací se poprvé představila Fiesta ve sportovní verzi s označením ST.
Šestou generaci Ford světu představil v roce 2008. První Fiesty s EcoBoost motory přinesly výraznou změnu ve výkonu a nový kinetický design. Automobil vypadá sportovněji, je provozně efektivnější a za své jízdní vlastnosti sklízel ve své době chválu po celém světě. Po faceliftu v roce 2013 je nejviditelnější změnou upravená přední maska vozu. Lichoběžníkový tvar mřížky chladiče pak Ford převzal i pro další modely.
Sedmá a zatím poslední generace se na trh dostala v roce 2017. Design vozu je oproti šesté generací uhlazenější, žádný výrazný posun ale nepřinesl. Díky použitým výrobním technologiím a materiálu by měla být karosérie zase o něco bezpečnější. Řidiči se stále mohou spolehnout na vynikající jízdní vlastnosti a o generaci novější elektronické vychytávky včetně parkovacího asistenta, automatického brždění nebo adaptivního tempomatu. Ford v této generaci představil také luxusní verzi modelu nazvanou Fiesta Vignale.
Obliba v ČR
Malý model Fordu vypadl z TOP 10 nejprodávanějších nových vozidel a momentálně se nachází těsně za ní. V celkových statistikách prodejů nových automobilů se drží svého většího bratříčka ve třetí desítce podle prodejnosti.
Stejně jako u Focusů je v nabídkách ojetých Fiest v online bazarech nejoblíbenější verze Kombi a bohužel většinu tvoří auta starší 10 let. Statistiky prodejů ojetin bohužel ale nejsou k dispozici.